Onsdag

Igår var det en lång dag. Började dagen med Företagsekonomi på förmiddagen. Efter det åkte jag hem och åt lunch och sedan bar det givetvis till stallet. Jag tänkte att jag skulle skritta henne i ridhuset, men det gick inget vidare.. Vi hade en liten rodeo-uppvisning där för alla de andra ridande. Blev till att hoppa av och gå tillbaka med henne. Jag hade hand om Coolio igår också, Tildes häst. Så red honom lite i ridhuset. Förutom att det var ganska stor skillnad på honom och Hera så kändes det konstigt att rida igen. Man har liksom tappat en hel del av ridkännslan och musklerna också för den delen :P.

Men han var fin och när jag ridit klart så pysslade jag lite med honom och mockade och gjorde mat åt måde honom och Hera. När jag kom hem så blev det lite plugg och sedan sängen.

Idag så var jag i stallet före nio på morgonen. Började med att skritta Hera i ridhuset. Gick ganska bra, tills (efter ca 15 min) hon kom på att hon kunde bralla lika fint som hon gjort dagen innan. Så jag skrittade henne lite till och sedan fick vi gå tillbaka. Hovslagarn kom idag också och skodde Hera. Hon var inte riktigt så lugn och snäll som hon brukar vara att sko. Så himla tråkigt att hon håller på och bli knäpp av den här konvalecensen. Hon är inte lätt att hantera ens vin in och utsläpp längre och det väldigt blåsiga och kyliga vädret gör inte saken bätte..

Hovslagaren skodde hästen Calistie också, som jag tog in åt hennes ägare då hon inte kunde vara med själv. Så jag blev kvar i stallet i drygt fyra timmar. Sedan åkte jag hem och åt lite lunch, tills det var dags att åka tillbaka igen och ha intag.

På eftermiddagen blev det ytterligare plugg av Företagsekonomi (har tenta nästa vecka). Så är fullt sysselsatt under dagarna iaf!

Hoppas ni har det bra!


Bli frisk!?


Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vänner m.m.

Vad är det egentligen för fel på Hera & hur länge ska hon skrittas?

2009-10-14 @ 22:44:56
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vänner m.m.

Okej, gud vad tråkigt! :( Tre av mina kompisar har fått ta bort sina hästar pga olika anledningar, är helt sjukt, tre hästar bort på ca en månad & dom är vänner alla tre med! :S



Men jag hoppas på att du slipper sånt med Hera!

2009-10-15 @ 15:12:31
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0