Onsdag

Jag vet, jag är otroligt dålig på att uppdatera nu för tiden, ska försöka bättra mig..  Är nog mycket på grund av att jag känner mig lite deppig när det gäller Hera fortfarande. Hon har så enormt mycket energi nu, det är helt sjukt. Hon vet inte vart hon ska ta vägen. Det är tur att vi försotrade hagen i alla fall, det har hjälp jättemycket, så vi ska nog förstora den lite till i helgen om vi hinner, men då fortsätta med labyrinten så att hon inte får upp farten.

Igår så fick jag sällskap av Josefin och Aconto i ridhuset, vilket gjorde att Hera höll sig jättelugn och fin, så jag skrittade i ugnefär en halvtimme. Ja, hon va lugn ända tills vi precis skulle gå ut. Vi stod i dörröpningen när en ryttare som ska hoppa upp på sin häst snyter sig... Hahaha! Hera bokstavligen flög ut ur dörren och blåste upp sig för "den stora faran". Snacka om knasig häst.  Men hon lugnade ganska snabbt ner sig i alla fall och vi kunde lugn gå tillbaka den korta biten till stallet.

Idag så var det riktigt ruggigt väder ute. Det låste så mycket att jag trodde att jag skulle blåsa av moppen när jag åkte till stallet.. Så kändes faktiskt inte aktuellt att skritta ut med Hera idag, då det bara hade varit att utmana ödet. Hon fick bralla ordetnligt i hagen i stället, vilket hon inte var sen med att utnyttja. Pysslade extra mycket med henne istället. Schamponerade hela henne så att hon blev så ren och fin (ett tag i alla fall) och så tunnade jag ut och klippte manen lite. Blev ganska bra tycker jag.

Imorgon så ska jag träffa Linnea och sedan så följer hon med mig till stallet, då jag har intaget vid fyra :)

Nu ska jag sätta mig och läsa en bra bok och slötitta lite på teve. Hoppas ni har haft en bra dag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0