Hösten är här

Idag ringde klockan strax efter sex på morgonen. Så en stund innan sju var jag och mamma i stallet och utfodrade hästarna. Det regnade (självklart) ute så vi var tvugna att sätta på alla hästar deras regntäcken. Mamma hjälpte mig att släppa ut dem och att städa i stallet (taaack) medan jag gjorde i ordning Hera för en ridtur med Josefin och Aconto. Blev "lottarundan" som tog ganska exakt 40 minuter, vilket är tiden vi ska skritta nu. Hera skötte sig finfint. Hon trivs verkligen med Aconto.

Efter ritten så pysslade jag med Hera lite innan jag släppte ut henne i hagen igen. Sedan fick jag tömma ALLT i mitt skåp i sadelkammaren då vi ska få sprillans nya istället... Suck, vad mycket man samlar på sig.. Men jag har ju transporten vid stallet nu så jag kunde låsa in mina grejer i sadelkammaren där så det gick ju bra i alla fall. Innan jag åkte så gav jag alla hästar deras lunch.

Sedan har jag mest pluggat företagsekonomi idag och konstaterat att det var ett riktigt ruggigt höstväder ute, men som ändå är ganska mysigt... Hoppas bara att Hera får sättas igång lite mer innan det blir för kallt, hon blir så ruskigt pigg då. 

Har även varit och kvällsfodrat samt jobbat (städning). Nu är det mer plugg som väntar innan jag somnar.. börjar dock inte förns 13.15 i morgon, men tänkte åka till stallet innan och mocka och så i alla fall.

Hoppas ni har haft en fin dag!

Elin


Hösten är en så vacker årstid tycker jag (:    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0