Hannah-träning

Vi var inne i ridhuset idag och började med att checka av henne i skritt i båda varven så att hon spårade bra. Hade lite svårare för det vänstra varvet, annars gick det bra. Hannah tyckte att jag var betydligt bättre med sitsen idag (mycket ridande utan stigbyglar har alltså gett resultat ;) något som gjorde att Hera såg mycket mer balanserad och orkade bära sig själv mycket bättre.

Jobbade sedan i galopp på volt och skulle hela tiden att vi skulle utvidga vägen. Galoppen och fattningarna var det också jättestor skillnad på sedan senaste träningen. Vi hade lagt fram några upphöjda galoppbommar som jag sedan kom på. I svängen i anridningen mot hindret så fick jag verkligen tänka på att driva på henne varje steg och att hålla ordentligt i tygeln.

Hera tyckte förståss att det var jätteroligt! Hon har ju inte hoppat ett "hinder" (var liggande sockerbitar så kan väl knappast kallas hinder egentligen) på ett år. Sammanfattningsvis så kändes hon verkligen fin och jobbade på jättebra. Min ridning var överlag oerhört mycket bättre än tidigare, vilket känns väldigt bra! Blev dock ett ganska tufft pass för Hera, just för att hon gick så himla fint.

Det jag ska tänka på är att vara koncekvent med henne och att inte sitta och "nappa" i tygeln.

Batteriet i filmkameran var tyvärr slut, så blev ingen film :( Men lite bilder blev det i alla fall!


Hera efter träningen


Älskade häst!


Kommentarer
Postat av: Linnea

fina bilder :)

2010-04-22 @ 01:13:30
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: Sara

Härliga bilder!:)

2010-04-22 @ 10:12:28
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Tajna

Kul att träningen gick så bra och vilka fina bilder!

2010-04-22 @ 11:48:20
Postat av: Louise

Vilka mysiga bilder !



Visst var dem fina, hade verkligen kunnat tänka mig ett sådant !

2010-04-22 @ 19:03:06
URL: http://formone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0