Hannah-träning

Vi red givetvis på hoppbanan idag med, i det underbara vädret som verkar hålla i sig. Vi började lite som sist och checkade av att hon följde med för innertygeln bra och spårade på en liten volt i skritt, vilket Hannah tyckte att vi hade jobbat jättebra med, för att hon spårade jättefint i båda varven.

Sedan fick jag rida utan stigbyglar resten av ridpasset (pust) vilket verkligen gick bra! Fokuserade på att jag skulle fixera mitt bäcken mer, då jag är lite väl följsam, något som gör att jag skjuter på med sitsen vilket i sin tur göra att Hera givetvis vill springa på lite snabbare. Men fick alltså spänna magmusklerna en hel del och försöka att sitta helt stilla och bara vänta ut henne.

Vi arbetade även för att hon skulle hitta en taktmässig trav något som jag verkligen tycker att vi lyckades med. För att komma dit skulle jag, som sagt vänta ut henne, hålla min vänsterhand helt stilla och hålla om bra med skänkeln. När jag gjorde det gick hon så himla fint!

Galoppfattningarna blev verkligen bra när jag hade en så taktmässig och fin trav på henne och hon tog skänkeln bra. Ska även där tänka på att inte spänna mig, även om hon gör det, och vänta ut henne och sitta helt stilla med ett jämnt stöd i tygeln i övergången.

Sammanfattningsvis så var det en jätterolig och lyckad träning, har gått framåt under den senaste veckan och ser redan fram emot nästa träning!



Efteråt


Lite trött efter träningen var hon allt.. (;

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

mamma vilken snygg häst :D

2010-04-14 @ 18:04:15
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0