Långfredagen

Började dagen med att sova ut något för att sedan åka till stallet och rida Hera. Hon skulle precis gå ut när jag kom, och blev lite orolig sen när hon inte fick det, men alla andra hästar fick. Eftersom det var programridning i ridhuset, så fick man rida i ridskolans ridhus, vilket jag gjorde. Hon var fortfarande väldigt spänd och lite orolig, men lugnade ner sig efter en stund där inne. Min ridning kändes verkligen inte bra hur jag än gjorde idag.. Så jag slutade efter ett tag och red ut en sväng i stället (!).

Det är första gången efter skadan som jag rider ut själv utan att hon går på lugnande. Hon gick jättelugn och fint hela tiden. På vägen tillbaka så sprang tre rådjur ut precis framför henne och två stycken bakom! Haha, då hoppade vi till båda två kan jag säga.. Men hon lugnade snabbt ner sig och vi kunde fortsätta hemåt. :) Är alltså jättenöjd med henne! Känns skönt att kunna rida någon annanstans än i ridhuset igen.

Efter ritten så åkte jag direkt hem igen, för att jag och mamma sedan skulle åka och titta på Arnold Assarssons clinic och Askös hingsvisning i Enköping. Den var kanonbra och vi blev jätteinspirerade! Ska skriva ett separat inlägg om det i morgon, när jag har mer tid.

Ikväll så blir det hemmafest hos en av mina bästa vänner, som i samma veva ska passa på att fira sin födelsedag i förskott. Det ska bli jätteroligt! Är inte ofta jag är på hemmafesten nu för tiden, så det ska bli himla kul.

Hoppas att ni också får en kanonkväll!


Härligt att kunna rida ut igen!

Kommentarer
Postat av: Tajna

Jättefina bilder. Ser fram emot att läsa om Arnolds clinic och hingstvisningen.

2010-04-02 @ 20:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0