Söndag

Blev en lång dag igår, med utgång med vännerna. Så oj vad trött jag var i morse! Allt jag gjort idag har gått i slow motion, men det har varit ganska skönt att ha segat på i min egen takt. ;)

Idag så var hoppbanan ledig, så jag red lite markarbete med Hera. Hade två hinder på långsidan (som stod där innan). Vet inte vad avståndet var, men red dem inte direkt efter varandra så det spelade inte så stor roll. Idag var fokus på att hon skulle vänta in hindret och inte springa iväg i anridningen. Jag jobbade med sitsen och att jag hela tiden skulle ha ett jämnt stöd i tyglarna. Kortade lädret något hål för att jag verkligen skulle trampa ner ordenligt i stigbyglarna och hitta balansen där och inte i handen.

Tycker att det fungerade bra. Efter att ha hoppat det mycket lilla hindret så gjorde jag en halt i början för att sedan nöja mig med en halvhalt och hoppade hindret på volt. Inte helt oväntat så tyckte Hera att det var jätteroligt att hoppa och försökte fatta galopp även när jag bara skulle trava av henne för att hon tyckte att vi skulle gå en vända till. ;)




Kommentarer
Postat av: Emma

fin häst :)

2010-04-27 @ 18:16:01
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0