Tisdag

Det är underbart väder ute idag med, så jag och Hera red ute på hoppbanan idag, som är helt fri från både snö och slask. Det gillar vi! Hon kändes i början lite som igår, som att hon bara ville springa ifrån mig. Efter uppvärmingen red jag då utan stigbyglar vilket verkligen gjorde underverk! Jag drev bättre med skänkeln och fick en mycket bättre sits, vilket resulterade i en lugn och harmonisk häst som gick mellan hand och skänkel. :)

Jobbade därför på med sitsen ett tag vilket kändes i benen efteråt! Men det ska det göra ;) Galoppfattningarna blev rundare än vad de var igår, då hon gärna vill tappa ryggen i fattningen och liksom skjuta all kraft uppåt.

Ska nu duscha och åka ner på stan och träffa en vän. Imorgon är det träning för Hannah som gäller! Är taggad :)


Så härligt att kunna trimma ute i solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0