Tisdag

Jobbade till tre idag och åkte direkt hem och bytte om till stallkläder efteråt för att åka och rida Hera. Red henne på utebanan idag, då snön äntligen börjar försvinna! Hera tyckte att det var roligt med lite miljöombyte och var allmänt pigg och glad. Provade att byta bett idag också, till ett rakt och väldigt mjukt gummibett, för att jag tyckt att hon känts lite "tjafsig" í munnen. Hon kändes faktiskt mycket bättre på det, men tror att det är dags att kolla tänderna på henne, så att det inte blivit några hakar.

Hon var lite väl på tårna när någon häst gick förbi utebanan, så måste vara mer bestämd, att hon ska lyssna på mig hela tiden och inte bry sig om sin omgivning. Men det har givetvis med att göra att hon inte var tillräckligt mellan hand och skänkel också, något som vi ska jobba med imorgon!

Imorgon förmiddag
är det alltså äntligen dags för träning för Hannah! Ser verkligen fram emot det och har längtat efter det länge! :D

När jag kom hem så firade vi min underbara mamma som fyller år idag! GRATTIS <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0