Träning för Hannah (andra försöket)

Idag blev det alltså en hel träning för Hannah! Vi fortsatte där vi slutade igår, med att ställa henne ordenligt på volt och att inte lätta på innertygeln så fort hon går bra, då man tappar ett fint stöd då. Kunde däremot lätta lite på för att underlätta för henne att ställa sig. Idag kändes hon verkligen kanonfin! Mycket antagligen på grund av att jag hittade känslan bättre och gav henne ett jämnt stöd.

Gjorde små volter i skritt (inte allt för många då de det är jobbigt för dem att gå så små? där vi fokuserade på att hon skulle gå med bogen före och att jag skulle dra bak min innerskänkel ( den vänstra) som har för vana att åka fram, antagligen för att jag sitter lite snett med höften. Så fort jag rättade till det så gick hon kanon! Som Hannah sa, det är så himla tacksamt att jobba med Hera, för att hon är så sammarbetsvillig.

När hon blev odrentligt genomriden i skritt och trav så gick hon kanon i galoppen också! Jag har ju dock inte samma balans som tidigare, som sagt. Något som visar sig mest i galoppen, jag blir liksom mer formad som ett C i ryggen och fick då motverka det genom att försöka svanka.

Är kanonnöjd med lilla Hera, som skötte sig exemplariskt :)


Så här pigg såg Hera ut innan träningen... Morgontrött?


När vi kom ut såg hon dock piggare ut ;)


Även efter träningen såg hon nöjd ut :) Här står hon och tittar upp på himlen, något hon tycker mycket om. haha


Fina fina Hera, njuter av solen som sken på oss efter träningen!

Kommentarer
Postat av: Tajna

Grattis, kul att ni är på G igen!

2010-04-09 @ 09:04:53
Postat av: BORÅS RYTTARE

Fin blogg :D

Hoppas du får en bra helg :)

2010-04-09 @ 09:36:00
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Visst är det så! Önskar bara man kunde ta sig tiden oftare. Roligt att det gick bra på träningen :)

2010-04-09 @ 10:35:16
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Maha

hahahah söööööt nyvaken :D hahahaha

2010-04-10 @ 12:21:20
URL: http://mahass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0