Fina Hera

Fick sovmorgon idag och var i stallet vid tio-tiden. Red Hera efter att ha mockat och fixat i stallet. Skrittade lite grann ute och hon kändes pigg och lite på tårna. Väl inne i ridhuset så var hon lugn. Vågade jobba lite smått på böjt spår (bara någon kortsida inte volt) och då i höger varv eftersom det inte är lika mycket belastning på hennes gaffelband då.

Hon var som sagt avslappnad och fin och sökte sig neråt framåt. Kändes stundtals kanonfin och vi gjorde mycket tempoväxlingar vilket behövdes. I slutet så gav det verkligen resultat och hon gick super! Så himla roligt. :) Fina fina tjejen.

Pysslade om henne ordentligt innan hon fick gå ut och äta lunch. Putsade sadeln också, innan pappa kom och hämtade mig. Nu har jag duschat och tagit på mig bekväma kläder. Nu ska jag och pappa städa lite så att det blir lite fredagsfint här hemma.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0