Första gången på LÄNGE!

Fick lite "sovmorgon" idag så var i stallet kvart över sex. Gjorde i ordning maten till Hera innan jag gjorde i ordning henne och gick ner till ridhuset. Skrittade som vanligt fram länge innan vi började trava. Sedan fick vi göra något som vi inte har gjort på åtta månader.. Kan ni gissa vad? ;)

Vi galopperade!! Första gången vi provade så trode väl Hera att jag var galen. Ungerfär som att hon ville säga "Sluta, vi får inte galoppera!". Hon verkade nästan sur på mig ett tag.. Men sen fattade hon att hon verkligen fick och blev då lycklig och ruskade på huvudet. Jag fick verkligen få henne att fokusera på att bara tänka framåt. Inte åt något annat håll - som uppåt till exempel. ;) Vi galopperade verkligen inte någon längre sträcka. Ungefär en halv diagonal som längst. Så fort hon tänkte framåt, typ på tredje försöket så slutade jag, hoppade av och klappade henne.

Var i alla fall riktigt roligt att få galoppera, även om vi inte kommer göra det i morgon. Kommer göra det varannan dag och benet fortsätter att se bra ut.


Kommentarer
Postat av: Tajna

Grattis Elin! Äntligen!!!

2010-02-23 @ 15:51:58
Postat av: Linnea

sjukt fin bild på er :)

2010-02-27 @ 16:45:08
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0