Inte okej väder

När jag satte mig i bilen i morse så visade termometern i bilen att det var 28 minusgrader ute! Jag satt liksom och stirrade på den jättelänge och trodde att den skulle ändra sig, för så kallt kunde det väl inte vara?!

Men det kunde det minsann! Väl i stallet så gav jag hästarna mat och började mocka, dröjde inte så lång tid innan jag upptäckte att vattnet hade frusit i stallet... Fick en liten stråle vatten i vattenspiltan så den fick stå och rinna. Sedan kom Josefin till stallet och vi red tillsammans lite. Vi började med att rida ute, vilket gick ganska bra (förutom att vi inte hade någon känsel i ansiktet och öronen), men efter ett tag blev hästarna lite väl på tårna så vi hoppade av och promenerade till ridhuset där det faktiskt var mycket bättre "värme". Där travade vi ett tag och hästarna gick finfint.

Vi fick, tillsammans med de andra i stallet, ta beslutet att hästarna får stå inne idag, för att få upp värmen i stallet och så att vattnet skulle komma igång.

Sitter här hemma nu vid brasan och filtar för att hålla värmen.. Tror nog att jag måste ta en varm dusch för att bli riktigt varm igen.

Vi hörs!



Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Kylan ställer verkligen till det! Våra vattekoppar har frusit flera gånger när hästarna står ute under dagen. Värmepistol för att få igång det igen.



Jag åkte till ridhuset då kylan satte stopp för en uteritt. Måste nog påstå att min häst har drabbats av en köldknäpp!

2010-02-22 @ 22:39:33
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0