Mysig dag

Jag skulle vara hemma till tolv för att köra pappa till jobbet, så jag var i stallet strax efter åtta för att verkligen kunna ta det lugnt. Började med att mocka innan jag gjorde i ordning Hera.

Hon verkar tycka att det är vår nu, för hon är väldigt brunstig! Brukar i vanliga fall inte ens märka när hon är det, men idag stod hon och småskvätte nästan hela tiden när jag gjorde i ordning henne. Berodde nog lite på att det står två valackar bredvid uppställnings-spiltan och de stod och flemade hela tiden. :P

Men när jag red så märkte jag ingen skillnad. Hon var verkligen jättefin! Hon har tack vare alla tempoväxlingar och övergångar blivit mycker starkare och bär sig själv mycket bättre, samt klarar av att gå i ett betydligt lägre tempo igen. Men som jag sagt tidigare, så stärks muskler betydligt mycket snabbare än vad senor och ligament gör, så måste fortfarande ta det ganska lugnt.

Efter ridningen så hade jag gott om tid på mig, så putsade utrustningen riktigt nogrannt.

Nu har jag kört pappa till jobbet och käkat lunch. Ska snart tillbaka till stallet och ta in hästarna i vårt intagslag (fem stycken). 

Ha det bra :)

 
Så duktig idag, min Fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0