Mysig dag

Vi var i stallet idag och red Hera. Skrittade föst ute innan vi gick in i ridhuset. I början gick hon verkligen jättefint i trav när vi travade längs långsidorna. Gjorde sedan några snett igenom och kände att jag fick ett bra stöd i båda tyglarna, dock så var det nog lite jobbigt för Hera (var ju trots allt ett tag sedan) så när jag vände upp och skulle göra snett igenom igen så gjorde hon några protester!

Det vill säga, försökte fatta galopp, när hon inte fick det så hoppade hon på stället istället. Då fick jag göra så igen att jag gjorde många avsaktningar på samma ställe, innan jag kunde trava där igen. Sedan gick hon fint igen, knasiga lilla häst. ;)

Borstade och pysslade mycket med henne idag vilket var uppskattat. Smörjde också in sadeln med läder-balsam. Blev några fina bilder idag också! Tyvärr så tittade solen fram precis när vi var klara i stallet... Typiskt eller vad? :P






Alltid vi




Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jättefina bilder!

2010-02-10 @ 18:43:16
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Melania

Så himla söt din häst är, håller tummarna för att allt kommer att gå bra med er igångsättning! Och så fint ridhus ni har, får man fråga vilket det är? Eller har jag bara fått för mig att ni håller till i uppsalatraken?

2010-02-10 @ 18:43:30
URL: http://melaniaaa.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Jättehärliga bilder! :D

2010-02-10 @ 21:30:47
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0