Dagen i stallet

Var som sagt i stallet länge idag. Inte för att jag gjorde så mycket mer än vanligt. Var som sagt bara väldigt seg. Men Hera pysslade jag om väldigt mycket, förutom den vanliga rykten, som mest blev av för att det är mysigt och får igång blodcirkulationen, så duschade jag henne. Framförallt svansen och benen var jag nogrann med. Hon blev så fin så! Bullade på med varma täcken efter det.

Under tiden jag var i stallet, några timmar, så såg hennes ben väldigt fint ut faktiskt! :)  Brukar ju nämligen alltid se fint ut när hon kommer in från hagen, eftersom det är så kallt ute och för att hon rör på sig. Men om det verkligen vore något med benet så skulle det hinna bli varmt/svullet under några stillastående timmar i stallet. Så känns bra.

Mockade ut ganska mycket ur hennes box och fyllde på med ordentligt med halm (burkar bli så när jag fyller på.. hehe). Sedan fick hon lindade ben och sin 17-mat innan jag åkte hemåt.

Ska åka till jobbet nu ett tag. Hörlurarna till mobilen åker med. Blir alltid lite roligare med musik till. :)


Ha en fin kväll allihop!


Dags att ta lite nya bilder tror jag...


Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Hur kommer det sig att hon blir varm / svullen i benen? Har du provat med kyllera?

2010-02-01 @ 01:12:47
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0