Lördag

I morse så var det -21 grader ute när jag åkte till stallet! Huva! Började med att mocka och fixa åt Hera innan jag red henne i ridhuset. Jag har ju verkligen bestämt mig för att jag ska få en bättre och starkare sits nu, men jag vågar inte riktigt sitta ner på henne i traven än. Inte så länge i alla fall. MEN jag kan ju inte ha så här dålig sits hur länge som helst, så jag bestämde mig för att rida lätt utan stigbyglar. Funkade faktiskt väldigt bra och Hera gick mycket bättre. Men fy fasen vad det kändes i benen efter ett tag! Hade allvarliga problem med att gå någorlunda normalt när jag skrittade av henne...

När jag pysslat om henne och släppt ut henne så hämtade jag nästa häst - Sekúr. Han blev hoppad av Sigrid igår, så jag skulle ta ett ganska lugn pass på honom idag. Det kändes att han hade lite träningsvärk, men hans bjudning var det fortfarande inget fel på ;). När han blivit lite varm i musklerna igen så gick han kanonfint! Gjorde många övergånger mellan skritt och trav på böjt spår och gjorde lite öppnor och slutor längs med långsidan. Red inte så länge utan avslutade när det kändes bra.


Nu sitter jag hemma. Har ätit årets första semla och tagit på myskläder. Har inte mycket lust att gå mer utanför dörren idag, i den här kylan! 

Kram!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0