Måndag

Idag kände jag faktiskt att träningen börjar ge resultat! Trots en hel del träningsvärk i benen så kändes min sits betydligt bättre idag än vad den har gjort tidigare! Den är givetvis inte fulländad, men det är helt klart ett steg i rätt riktning! :) Måste ta och filma mig själv snart igen. Så mycket lättare att korrigera sig själv om man får se vad man gör med egna ögon.

Någon som också kändes bättre var Hera! Hon kändes starkare idag än vad hon gjort tidigare, mycket nog tack vare att min sits blivit bättre, men också för att vi börjar komma igång och hinner göra mer under ridpassen nu. Vi travar nu sammanlagt i 20 minuter. Hon hade ett helt annat steg idag och var allmänt pigg och glad. Försökte fatta galopp ganska många gånger med mig idag och var lite smått på tårna men gjorde inget dumt. Knasiga flickan.. <3 

Vi vågade oss även att skritta av ute idag. Gick ganska bra, hon har ju inte gått ute på länge så hoppa till för något men gick annars lugnt och fint! Tror att hon kommer lugna ner sig mycket mer när hon får komma igång och galoppera och att jag får jobba henne mer. Så det ser vi fram emot, men det är inte allt för långt kvar!

Tänkte lägga fram lite travbommar åt henne någon gång i veckan. Nu har jag självklart inte ridhus-schemat i huvudet och vet därför inte vilken dag jag får använda bommar... Men om jag är helt ensam på morgonen så kanske några travbommar inte skadar? ;)

Var i alla fall väldigt roligt att rida en så pigg och glad häst! Vet att jag sagt det förut men hon känns så fräsch och fiin! :D



Svår att inte tycka om!


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Kul att det känns så bra!

2010-01-11 @ 18:15:43
Postat av: Sigrid

Kul att det känns så bra!

2010-01-11 @ 18:15:57
Postat av: Roos

Länge sen jag kollade här nu.. kul att det går bra! Man får alltid ha bommar om övriga ryttare har gett ok, så vitt jag vet :)

2010-01-11 @ 19:24:09
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0