Måndag

Ny vecka, vilket betyder att det var dags att gå upp tidigt i morse eftersom båda föräldrarna jobbar och behöver bilen efter att jag varit stallet. Så jag red Hera vid sju. Hon kändes väldigt fin idag! Pigg men ändå lugn och väldigt taktmässig och bärig.

Jag har lite träningsvärk i benen idag, men inte så farligt att det gick ut över ridningen. Travade inte så mycket idag, då jag trappade ner lite när hon var lite varm i benet i fredags e.m. Hon har sett bra ut sedan dess och veterinären hade ju sagt att hon kunde bli svullen och varm när hon blir travad så mycket, då det självklart påfrestar gaffelbandet, men det är också det som gör att det blir starkare. Visste ni till exempel att den absolut effektivaste träningen är när man tränar så hårt att man nästan nästan skadar sig? Men så hårt ska givetvis inte vi träna.

Pratade nyligen med min kompis i Nya Zeeland, som var utbytesstudent i vår klass förra året. Vi pratade via skype i över en timme.. Var mycket att prata om! Just nu så är det sommar i Nya Zeeland och de har runt 25 grader varmt om dagarna. Är inte alls avundsjuk ;). Jag brukar ändå tycka väldigt mycket om vintern men just nu känner jag att jag vill ha sommar och åka på tävlingar och träningar!  



Tror att bilden är från Heras första tävling. Haha, det här är på framhoppningen. Hon saknar ju inte respekt för små hinder i alla fall ;).


Kommentarer
Postat av: Tajna

Gud så söt!!!

2010-01-18 @ 19:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0