Måndag

Japp, idag så ringde klockan före fem och jag var långt ifrån pigg. Kanske skulle ha lagt mig lite tidigare igår? Men men, när jag väl kommer upp så är det inga problem. Eftersom jag var först i stallet så gav jag alla hästar hö, innan jag gjorde höpåsar och mockade åt Hera.

Strax före sju så kom Josefin och gjorde i ordning Aconto, för att sedan tillsammans promenera ner till ridhuset. Var ruskigt kallt i morse, som ni som var uppe kanske märkte... Men jag hade klätt på mig ordentligt så det kändes inte allt för farligt i alla fall :)

Idag så hjälpte Josefin mig när jag red. Vi gjorde faktiskt lite skänkelvikning i trav (i lättridning för att vara på säkra sidan). Var toppen att ha Josefin med som kunde coacha mig hela tiden. I början fick jag rida lite extra tydligt (var ju ett tag sedan hon gjorde det här senast..) och leda med yttertygeln, men hon fattade ganska snabbt vad hon skulle göra :). Jobbade mest med att ha henne rak och att hon skulle gå taktmässigt. Hon skulle ha kunnat svara lite bättre för min sidförande skänkel, men vi börjar med att fokusera på det tidigare och tar det andra när det sitter bättre.

Jag jobbade givetvis med sitsen idag också och det känns bättre för var dag, även om det inte är helt bra. Orkar bara hålla sitsen en kortare stund.

Men är väldigt glad, då Hera kändes så himla fin idag! Efter lite skänkelvikning så fick hon en helt annat schvung i traven. Kändes nästan som "gamla goda tider" ;). Mycket roligt!



"Lite" frost på speglarna i ridhuset...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0