Onsdag

Var uppe i ottan i  morse igen. Var för en gångs skull ganska snabb med att äta frukost och göra mig i ordning för att åka till stallet. När det är så tidigt på morgonen som halv fem brukar jag vara riktigt seg. Innan jag red så slängde jag in Heras innetäcke i tvätten och lite benlindor som också behövde tvättas. Sedan skrittade vi ca 40 minuter i ridhuset och sen skrittade vi ut runt anläggningen. Hon gick inte på något lugnande idag heller men var ändå lugn och fin. Blåste upp sig lite när någon plast fladdrade i mörkret, men hon gjorde inget mer än det :).

Idag blev det "benskydd" på i hagen för henne. Hon hade trampat sig på benet igen igår, med broddarna. Självklart på det skadade benet den här gången också. Benskydden är i stil med Back on Tracks snabbandage bara det att det är en vanlig padd i dem.

Efter stallet så körde jag pappa till jobbet för att jag skulle kunna ta mig till stallet och ta in hästarna sedan. Har alltså varit där igen nu och svättade Heras ben och lindade dem och gosade med henne lite :).


Så här ser snabbandagen ut som Hera har i hagen, fast med vanlig padd inuti.





Kommentarer
Postat av: Maja

Jag måste köpa såna större till Kurre också! Fin blogg du har Elin :)

2010-01-20 @ 17:23:59
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0