Sömnlös natt...

Inatt så sov jag nästan ingenting. Anledningen till det var att när jag åkte till stallet igår på eftermiddagen för att linda Heras ben pussa lite på henne osv.. Så var hennes hf ben (det som hon har skadat) lite varmt och svullet(!!). Anna som var där tyckte inte att det var så farligt, som jag först tyckt att det var. Men jag känner ju verkligen Hera, visiterar henne nogrannt varje dag, så om hon är lite mer gallig i ett ben så märker jag naturligtvis det. När man har en häst som haft en gaffelbandsskada (som fortfarande "byggs upp") så blir man också väldigt nojjig och orolig så fort hästen visar minsta tendens till att skadan är tillbaka.

Veterinären hade sagt att benet kan bli något varmt och svullet när man börja trava mer som vi har nu, men att man då bara skulle "backa tillbaka bandet" lite och ta det lite lugnare i några dagar.

Jag lindade benen med B o T och höll tummarna för att det skulle vara borta morgonen därpå. Mycket riktigt så var svullnaden i princip helt borta. Eller Anna tyckte att den var det (bara något mer gallig i senskidan, men det kan vilken häst som helst vara). Men för att ta det säkra före det osäkra så skrittade jag henne bara idag, och imorgon ska hon få vila.  Jag får min första sovmorgon i morgon också, på väldigt länge. Det gillas.

Var i stallet nyss också, då jag hade intaget idag. Hon hade då inte ens en tendens till galla i benet vilket kändes väldigt skönt! Den kom inte tillbaka heller efter att hon stått inne ett tag. Så i natt så kommer jag nog att sova bättre ;).




Kommentarer
Postat av: CAROLINES HÄSTBLOGG

Skönt att benet kändes bättre :-) Det är aldrig kul med skador och jag förstår om du blir nojjig och orolig. Hade jag också blivit! Hoppas det går bra även i fortsättningen.

2010-01-16 @ 15:24:07
URL: http://carrolu.blogg.se/
Postat av: annie

snygg häst du har :)

2010-01-16 @ 18:16:33
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0