Söndag

Jag var i stallet som vanligt på morgonen idag med. När vi red i ridhuset idag så var det ganska mycket folk. Det var en som longerade och en annan som tömkörde och en tredje som hoppade samt några till. Så det blev som lite miljöträning för Hera. För hon brukar kunna spänna sig och hoppa till, även om hon går på lugnande. Men sedan vi har kommit igång och börjat trava lite mer så har hon blivit allt lugnare och mer och mer som vanligt, vilket verkligen är skönt! Jag längtar riktigt till jag kan sluta med det lugnande medlet. Då spelar det ju heller inte lika stor roll vilken tid på dagen jag rider...

Tänkte extra mycket på min sits idag och tycker att jag hittade den, lite då och då i alla fall. Jag är helt klart inte alls lika stark i benen som jag var innan hon blev skadad, men jag är fast besluten att hitta den igen, och det snart! Så fort jag hittade sitsen, även om det bara var för en kort stund så svarade Hera genast med att gå mycket bättre. För övrigt så tyckte jag att ridningen gick bättre idag, vilket var roligt! De flesta som har sett henne har sagt att hon ser väldigt fräsch och fin ut, vilket är väldigt roligt! Lite orättvist bara, att man själv ska tappa så mycket och hon nästan ingenting ;).

Imorgon blir det till att gå upp i ottan igen. Men jag får sällskap av Josefin så det ska bli kul :).

Ha det bra!

Kram


Min underbaring


Kommentarer
Postat av: Johanna

får jag bara fråga varför hon går på lugnande? går de inte att sitta på henne annars? :)

2010-01-04 @ 19:59:43
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0