Tisdag

Idag så ringde jag vår veterinär på kliniken och rådfrågade henne, hur jag borde lägga upp ridningen, nu när hon har varit lite gallig/svullen på sitt ben. Hon började med att lugna mig med att det är väldigt vanligt att de blir svullna och varma om benet då det är läkningsprocessen som är igång. Så det kändes väldigt skönt att höra i alla fall.

Hon tyckte att jag kunde skritta henne i en vecka och sedan fortsätta med travandet där vi slutade och se hur hon reagerar på det. Så i morse skrittade vi tillsammans med Josefin och Aconto. Vi skrittade lite ute också och Hera gick utan lugnande vilket gick jättebra. Känns väldigt skönt de dagar hon kan gå utan lugnande, framför allt för hennes mage...

När jag kom hem från stallet så gick jag och la mig direkt då jag var ruskigt trött. Steg ju upp halv fem imorse för att hinna med att göra allt i stallet innan pappa skulle ha bilen. Hann till och med att putsa sadeln efter ridningen :).

Ikväll så ska nog jag och mamma titta på nästa avsnitt av Ponnyakuten! Går ju att se det andra avsnittet på Svtplay redan nu :). Åker till stallet en vända till sen och lindar benen på Hera också.

Ha det fint !


På tävling i Tierp 2008


Kommentarer
Postat av: Frida

vilken tid och kanal är ponnyakuten?? :D

2010-01-19 @ 16:14:13
URL: http://frajdolajnien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0