Torsdag

Idag så jobbade mamma hemma, vilket betydde lite sovmorgon för min del! Otroligt skönt att få sova lite längre (till sju), kände mig riktigt utvilad när jag vaknade i morse :). Åkte till stallet och pysslade lite med Hera som var allmänt pigg och glad. Satte på henne snabblindorna och släppte ut henne i hagen. 

Mockade och gjorde i ordning mat åt henne innan jag åkte hem. Sedan åkte jag till gymmet! Gjorde ett ganska hårt pass idag och blev riktigt trött, men gud så skönt det känns efteråt! Älskar den känslan. När jag kom hem så duschade jag och käkade lunch, sedan åkte jag och mamma tillbaka till stallet och skrittade Hera. Red henne först efter lunch då ridhuset varit stängt under förmiddagen eftersom de saltat och djupharvat underlaget då det varit fryst i botten. Att underlaget har varit lite hårt har ju bara varit en fördel för oss, då Hera helst ska gå på så hårt underlag som möjligt för att stärka gaffelbandet. Djupt underlag blir för jobbigt för henne att gå i, nu när gaffelbandet inte är starkt nog.

Idag var det alltså lite djupare än vad det har varit tidigare, så vi skrittade inte så länge där inne. Så efter det skrittade vi henne ute också. Hon gick inte på något lugnande idag heller, vilket börjar märkas lite på henne nu när hon har skrittat i några dagar. Hon har inte gjort något dumt, men börjar hoppa till för småsaker och vara lite spänd. Så i morgon så kommer jag rida med lugnande, då jag dessutom är ensam. Men snart så får vi ju börja trava igen så då kommer vi nog kunna slippa det lugnande medlet.


Bilden är från Julafton

Kommentarer
Postat av: loisa

sv: tack så mycket!=D

2010-01-21 @ 21:41:16
URL: http://sorino.blogg.se/
Postat av: loisa

sv: tack så mycket!=D

2010-01-21 @ 21:41:21
URL: http://sorino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0