Fina häst.

I förmiddags när jag kom till stallet så fick jag veta att en häst i stallet (står på Ultuna nu) kanske har multiresistenta bakterier som kan smitta. Det kan dock bara smitta vid kontakt och egentligen mer från sår till sår, så det är väl inget jätteallvarligt. Men man måste tvätta händerna med handsprit och inte gå från häst till häst...

Jag ringde och pratade med vår veterinär om man skulle kunna rida i ridhuset, vilket hon inte trodde skulle vara några som helst problem, så jag red där i morse. Var helt ensam hela tiden också, så ingen tvekan om att ingen kunde bli smittad.

Hon kändes avslappnad idag, redan när jag skrittade fram och gick jättefint i traven också. Avslappnat utan att tappa bjudningen. Gjorde mycket övergångar från trav till skritt, vilket fick henne att bli väldigt lyhörd. I galoppen (yes, vi fick galoppera idag igen!) så gick hon otroligt fint! Precis som veterinären rekommenderade, så red jag henne i en låg form och en ganska samlad galopp. Det var lite jobbigare för henne i ena varvet men hon jobbade ändå på jättefint, fick bara hjälpa henne lite mer med skänkeln och så ställde jag mig i lätt sits för att underlätta för henne. Jätteroligt var det! Hon liknade sitt gamla jag :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Gud så roligt att så skönt att du får galoppera igen! :D

2010-03-03 @ 19:55:29
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0