Freeedag

Åh, det är alltid lika skönt med fredagar. Min började väldigt bra, fick sova ut till strax efter nio, kunde ta det lugnt me en lång frukost tills mamma kom hem med bilen vid elva. Då åkte jag till stallet och mockade och red Hera. Det rasade väldigt mycket snö från ridhustaket idag, men hon reagerade inte så mycket på det, hoppade väl till någon gång när det rasade precis där vi var.

Hon gick ganska bra idag, inte riktigt som igår, men jag kände att det mest berodde på mig. Fick henne inte lika bra mellan hand och skänkel, så då blev hon lite "gungig" i galoppen. Men skötte sig fint i alla fall. :) Svettiga blev vi dock båda två så när vi kommit tillbaka till stallet så duschade jag hela henne (typ mig också, då det är svårt att undvika när man duschar en häst). Hon tyckte att det var jätteskönt när jag masserade in schampot och stod och sov hela tiden.

Efter stallet så åkte jag direkt in till stan och träffade några fina vänner över en fika på Waynes. Var jättemysigt! :) Ikväll blir en lugn hemmakväll med familjen. Det ser jag fram emot :)

Ha en mysig fredag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0