Härlig fredag

Tog en liten sovmorgon idag, innan jag pallrade mig till stallet. Red Hera i ridhuset, hon kändes kalasfin! Fick henne fint mellan hand och skänkel och hon var lugn men ändå pigg. Hon gick väldigt fint i galoppen också, även om hon drog lite med mig någon gång, så skötte hon sig fint. Hon tyckte bara att det var så himla roligt! Frustade i varje galoppsprång. :)

Sedan kom "harvmannen", som skulle harva ridhuset och han brukar ibland komma lite tidigare än vad som är sagt, vilket han gjorde idag. Så jag höll fortfarande på att skritta av när han körde fram fyrhjulingen och grejade med harven. Förut så har Hera tyckt att det har varit jätteläskigt, men nu stannade hon bara och tittade på fyrhjulingen som brummade förbi och sedan traskade hon vidare. Tänk vad mycket det gör bara att få rida i alla gångarter!

När jag släppt ut Hera i hagen så putsade jag hennes sadelgjord, mockade och fixade åt både henne och Felix samt tvättade hennes andra innetäcke. Sen gick jag och hämtade in Felix från hagen och pysslade om honom ordenligt innan vi gick på en liten promenad. Var bara tvungen att gå en stund ute idag, då det var så underbart väder ute!


Min fina står och solar sig lite, efter ritten :)



Kommentarer
Postat av: Tajna

Ser ut som en härlig vårvinterdag! :) Snyggt bling-bling pannband!

2010-03-05 @ 15:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0