Måndag

I morse så steg jag upp vid halv sex och gjorde mig i ordning för att åka och jobba. De brukar nämligen alltid ringa på måndagar, för att det är en dag då många inte orkar åka och jobba. Men de ringde aldrig! Så jag bytte om till stallkläder istället och åkte till Hera.
.
Blev ett svettigt pass idag. Hera kändes väldigt pigg och glad i alla fall, men lite småstel efter att ha stått i helgen. Jag kände mig inte heller i toppform direkt, så ridningen var kanske inte så jättebra. Kändes som att jag aldrig fick henne tillräckligt mellan hand och skänkel, hon kom liksom undan genom att skjuta ut ena bogen, eller något bakben osv. Måste rama in bättre helt enkelt.

Men men, Hera skötte sig bra i alla fall och i slutet så gick hon riktigt fint! Duschade av henne svetten och lät henne torka innan jag släppte ut henne i hagen igen. Hann slänga in hennes innetäcke i tvätten också, som var klar lagom innan jag skulle åka.

Såg att Heras hage ser riktigt risig ut nu, när snön smälter och all skit kommer fram.. Måste ta någon dag och mocka ordenligt där!

Efter stallet så åkte jag hem och käkade lunch, innan jag åkte vidare till Granngården och inhandlade lite mat till Hera, samt en ny grimma som blir fin nu till våren. Hennes Schockemöhle-grimma med fårskinnsludd blir nog lite varm och är inte jättebra nu när det småregnar hela tiden. Den behöver dessutom en ordentlig tvätt! Åkte förbi Sporren också och köpte pälsglans som var slut (klarar mig inte utan det, haha). 

Känns som att jag har fått lite gjort i dag i alla fall, och mer ska det väl bli ;)

Vi hörs!


Min finis

Kommentarer
Postat av: Annika

Minnea får också en ny grimma idag, Linnea svängde förbi Granngården hon med :-)

2010-03-29 @ 16:02:02
URL: http://jarnstrom.blogg.se/
Postat av: Tajna

Vilken fin bild!

2010-03-29 @ 21:12:14
Postat av: Maha

Så söööt!

2010-03-30 @ 00:03:28
URL: http://mahass.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Tack Elin!

2010-03-30 @ 17:26:28
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hon är så vacker!

2010-03-31 @ 19:22:38
URL: http://nogg.se/AmandaG

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0