Måndag

Usch, vilket väder det är ute! Jag som brukar tycka så mycket om vintern, har verkligen tröttnat på den! Snöar för fullt ute.

Fick en timmes sovmorgon av pappa, vilket gillas! Var ändå väldigt trött i morse och det gick ganska segt i stallet. Vid åtta-tiden så pallrade jag och Hera oss ner till ridhuset. Eftersom hon har vilat medan vi var i Göteborg och under helgen, så var det en ganska piggelin häst ska jag tala om! Framskrittningen var verkligen precis på gränsen till trav för det mesta... Travade fram i båda varven innan jag jobbade henne i trav utan stigbyglar. Då kändes hon verkligen jättefin. Jobbade på bra, även om jag kände att det var lite jobbigt för henne och då kunde hon nästan bli lite stark.

Galopperade lite idag också! Lite längre än sist, hon var som sagt vädligt pigg och tyckte att det var jätteroligt, så det blev några jämfotaskutt, men annars så jobbade hon jättefint! Fick henne att gå i en lugn och fin galopp i låg form. Hon gjorde bara några galoppombyten när det blev för jobbigt. ;) Dock så tycker jag väl att även det borde ta lite på krafterna... hehe.

Efter passet så var hon faktiskt lite svettig! :O Det var väldigt länge sedan hon var det efter ett ridpass. Beror nog mest på att hon blev lite uppspelt av att få galoppera, det var ju inget direkt ansträngande vi gjorde.

Putsade utrustningen efter ridningen innan jag åkte hem.


Bild från våren 2009

Kommentarer
Postat av: maha

Finis :)

Haha joo det är hedvig :) hon är busig hon !

2010-03-03 @ 21:05:14
URL: http://mahass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0