Onsdag

Blev mycket tid i stallet idag, men när det var så underbart väder ute så var det vekligen bara skönt. Gjorde i ordning mat och och mockade åt både Felix och Hera innan jag red Hera i ridhuset. Hon gick fint idag och brydde sig inte alls om att det rasade snö från taket. Var nog mest roligt att jaga upp Aconto igår, skulle jag tro... Skitunge.

Hon gick i alla fall jättefint idag, även om hon även idag blev ganska laddad i galoppen. Hon har fått för sig att man kickar bakut allt vad man har. Hon tappar nämligen balansen och tycker att det är lite jobbigt i ena varvet och det är då hon vill byta galopp. Men vi jobbar på och förksöker få henne att fokusera framåt och hitta sin egen balans igen.

Pysslade om Felix och gick en promenad idag med, en liten stund i solen blev det, resten av tiden gick vi i ridhuset.

Senare under dagen åkte jag tillbaka till stallet, för att ta in hästarna då jag hade intag idag. Jag passade på att duscha Hera, när det för en gångs skull var plusgrader ute och jag var där på eftermiddagen. Hon tyckte att det var jätteskönt, för att hon börjar fälla lite päls nu och det kliade över allt. Lade på henne ett fleecetäcke så att hon skulle torka ordentligt.

Vid fem så åkte jag tillbaka till stallet och bytte täcke på Hera som hade torkat, samt gav henne och de andra 17-maten. Lång men mysig dag i stallet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0