Sorry..

Ledsen för jättedåligt bloggande de senaste dagarna, men jag har varit helt slut när jag kommit hem från jobbet. Har somnat direkt när jag kommit hem och sedan har jag varit i stallet till sent på kvällarna.

I söndags så blev det i alla fall en liten promenad i ridhuset för Hera på ca 15 minuter. På måndagen red jag ganska sent, men det var lite folk där i alla fall. Hon skötte sig fint, förutom en eller två gånger, då det var någon som gick ut. Men det var inte så farligt i alla fall. Förutom det så gick hon jättefint och jag kände att jag kom åt henne jättebra i traven, fick till några bra fattningar i galoppen också, måste dock jobba med att verkligen våga hålla om henne mer där, framför allt innersidan, då hon lätt glider in med bakdelen något. Men så fort jag verkligen skärper till mig och har henne bra mellan hand och skänkel så går hon jättefint. Annars så kan det bli lite mycket gunghäst över galoppen. ;)

Var väldigt många igår som kom och sa att Hera var så otroligt fin vilket är så otroligt roligt att höra! Blir lika stolt varje gång och sträcker lite extra på mig.

Red sent idag också, men mamma hjälpte mig i stallet så behövde inte vara där till så himla sent! :) Hon gick superfint idag med och brydde sig inte om någon annan häst. Var lite studsig någon gång bara när hon tyckte att jag var för hård mot henne, eller inte var tillräckligt noggrann i galoppfattningen. Men på det stora hela väldigt nöjd med henne!

Lägger in lite bilder och så i morgon.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Gud vad kul Elin! :-)

2010-03-17 @ 09:56:41
URL: http://sosigog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0