Hannahträning

Träning för Hannah idag alltså och det var strålande sol ute, igen! Så vi passade självklart på att rida på utebanan. Men först så skrittade jag fram henne runt anläggningen och red sedan fram på banan.

Vi fokuserade på att jobba med galoppen idag. Det jag fick börja med att göra var galoppfattningar från skritt på volt, balansera upp henne och sedan ner i skritt igen. Det här var verkligen en bra övning, framför allt för mig! Det är så att jag gärna skjuter på med sätet i fattningen och drar upp benen lite, men så fort jag slappnade av med benen och satt stilla i sadeln så fick vi till kanonfattningar! Avsaktningarna blev också mycket bättre när jag spände magmusklerna ordentligt och satt emot något.

Vi fick även rida på en liten fyrkant i ganska samlad galopp och jag skulle fokusera på att hålla händerna lågt (utan att låsa dem) med något böjd armbåge och jag skulle sitta tillbaka och sitta emot. Hera skulle jag ha välbalanserad och rak på kort- och lång sidorna och ha henne ställd, utan att låta henne springa ifrån, i hörnpaseringarna.

Det var så roligt att se vilken otrolig skillnad det blev bara jag ändrade sitsen, Hera gick kalasfint!

Sedan så galopperade vi i ganska samlad galopp längs långsidan och gjorde en snett igenom för att sedan komma ut i förvänd galopp. Då fick jag verkligen fokusera på att sitta tillbaka och hålla henne utåtställd i hörnpaseringarna när jag kom i den förvända galoppen. Det gick jättebra!! Gjorde som avslutning lite tempoväxlingar med varierad sits på volt och längs långsidorna, innan jag travade och skrittade av henne ordentligt.

Hera blev ganska trött av det här, men längre galoppass behövs verkligen nu, för att hon ska komma i bra kondtion.

Jätterolig träning var det iaf. Fina fina Hera :)

Ha det b(h)äst

Elin




Kommentarer
Postat av: Elin

fin bild på en jätte söt häst :)

2009-04-15 @ 11:24:28
URL: http://excepcional.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Gud vad söt hon är! :)

2009-04-15 @ 14:37:34
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Elin svarar...

Tack tack :)

2009-04-15 @ 20:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0