Lördag

Inte alltid kul att skriva träningsdagbok, men här kommer den i alla fall!

Var på tävling på Jälla! Hoppade 1 meter och sedan lagklassen som också låg på 1 meter. Hon kändes väligt lugn och fin på framridningen och framhoppningen, trots att det var kaos. Det var verkligen hur mycket hästar som helst som red på framridningen och de flesta verkar inte bry sig eller märka att Hera har en stor röd rosett i svansen...

I förklassen så kändes hon fin, jag fick dock tre pet, vilket jag själv tar på mig. Jag fick inte med bakdelen i galoppen som jag behövde, behöver verkligen mer galopp på henne för att det ska  fungera. Så halvnöjd med den rundan, nöjd för att Hera var så himla fin och verkligen gjorde sitt bästa, trots mina missar och missnöjd för att jag inte höll min plan.

I anda klassen, lagklassen, så kände jag mig jättetaggad. Jag satte en ordentlig galopp i henne från början. Men i svängen till hinder nummer två så var det ganska djupt och jag fick trycka på henne ordentligt för att "få upp henne" och hon hoppade då lite stort på tvåan, vilket var en oxer. När jag sedan skulle hoppa trean, som var ett doglegg till tvåan så fick jag inte ut henne och ihop henne som jag velat. Vi kom dessutom i fel galopp och hon smet då ut på sidan av hindret. Andra försöket hoppade hon.

Fyran och feman som låg längs långsidan hoppade hon jättefint. Men när jag skulle hoppa kombinationen så var det som att få motorstopp. När det gick bara långsammare och långsammare desto närmare jag kom hindret. Jag la på skänkeln allt vad jag hade men fick ingen reaktion... Så fick stopp på kombinationen och i andra försöket så gjorde hon likadant. Jag gissade att det kan ha berott på att jag lade henne fel på trean men ja, vem vet? Ska i alla fal ta med filmen och visa för Hannah på tisdag, då vi har träning så får vi se vad hon säger.

När jag kom hem så bytte jag om och somnade direkt och sov i kanske en timme. Sedan åt jag grillat och gjorde mig sedan i ordning för utgång med mina kära vänner! En lång dag/natt blev det.

Ha det b(h)äst

Elin




Kommentarer
Postat av: Sigrid

Jättesnygga är ni, verkligen!

2009-04-26 @ 20:31:29
Postat av: jennifer

Superfin häst!

2009-04-26 @ 21:32:19
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0